» Tankar runt hästhantering

 
Jag vet inte om det är någe hästfolk som läser mig blogg men skriver ändå.
Har funderat mycket på hästhantering, hur man ska gå till väga när hästen inte förstår, stretar emot osv... Tycker det är så himla svårt att veta vad som är rätt. Sen jag och Runa hade vår dust vid ån som jag har skrivit om så har jag tänkt mycket på situationen och hur man kunde ha gjort annorlunda. 
Jag har läst på många bloggar om hur dom tycker är rätt och funderat mycket på hur mina föräldrar hanterar sina hästar, blir ju väldigt enkelt att man tar efter just dom. Och har kommit fram till att jag tycker inte någon gör helt rätt men vissa saker tycker jag känns bra! :p Tror jag måste bygga en egen uppfattning om vad som är rätt och fel och samtidigt vara öppen för nya sätt. 
 
Tycker att Runa och jag inte har hittat ett sätt som funkar för oss båda. Antingen kliver jag på henne eller så kliver hon på mig vilket inte ger någon bra relation. Men har kommit en liten bit på vägen då jag har valt westernridning som både jag och Runa tycker är väldigt roligt! :) 
Så nu när det ska bli lite varmare blir det mer ridning och ett pussel att få ihop med mig och Runa. 
Så om det är nå folk där ute som läser och vill att jag ska fortsätta skriva/posta bilder från ridningar osv så säg till! 
 
Inspiration!


Tea Dahlström ❄
21 Januari, 2014 - 21:27 / BLOGG: http://teadahlstrom.blogg.se

tycker det är superkul att ni börjat med western och att ni båda gillar det hihi :') vem ska jag hoppa med nu då?? :(( ❤


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback