» ABOUT ME! Ny blogg!

Hej hopp! Här är min nya blogg. Hade ju en förut som hette duwaan.blogg.se (finns kvar fortfarande men bloggar inte där)
Gillade inte namnet på den + att jag ville ha en ny start, lovar att jag inte ska byta blogg igen!
Men nu så tänkte jag berätta lite om mig för er som inte alls vet vem jag är! ;)


<--- Jag!
Jag heter Moa kjellström och bor i Järpen/Tossön som är en liten by 2 mil från skidorten Åre! Född 1997, 6 mars.
Mina föräldrar är skillda men bor bara 3 km ifrån varandra så jag har inte så långt att gå om jag tex har glömt någonting hos någon! ;) Fördel! Dom heter Maria och Alf. Sen har jag en super go (ibland) lilla syster som heter Alma! Hon är 8 år yngre, alltså född 2005! Hon är världens bästa! Om vi bråkar? JAHAA du :P Men de gör väl alla syskon eller?
<----Alma, min mamma och jag!
Sen så har vi en hel drös med djur också! Två hundar som heter Akilles & Nakke:


Jag har också en egen häst som heter Runa, hon kommer från Italien i Verona och reste med transport hela vägen upp hit. Vi fick henne av en tjej där nere (hon är svensk) som inte kunde ha kvar henne men vägrade att slakta Runa (man gör oftast de i Italien när man inte kan ha kvar hästarna) så hon frågade då min mamma om hon fick komma hit upp till mig. Hon i Italien betalade halva resan och vi betalade halva resan (för transporten kostar sjukt mycket, runt 10000 kr) och nå mer behövde vi inte betala ;) Hon är iallafall världens goaste häst, ett sto. 75% haflinger och resten något italiensk. Hon är född 2005 i Juli. så hon en ett ungt sto! Otroligt härlig att rida på. Jag tränar då western med henne, har vart på flera western kurser och tagit en medalj tillochmed! :D



Och jag får ju inte glömma min super coola pappa heller:


Och som ni kanske ser så håller vi också på med riddarspel. När jag va runt 2 år så startade mina föräldrar en riddargäng med några riddare och de är så sjukt kul! Så under hela min uppväxt så har vi åkt runt i Sverige och Norge på riddarspel. Jag har oftast varit gycklare men nu har jag tagit steget längre och håller på att bli en riddare själv ;) En amazon :'D Mitt första riktiga riddarspel va på riddarholmen mitt i Stockholm. Snacka om att de va ett äventyr.
Jag och en kompis som heter Linda är ofta ute på äventyr med Runa och våran andra häst Blixten som Linda rider. Vi sticker oftast ut i skogen och filmar, tokar och leker!
Linda och Blixten:

Lite tokiga videos med oss:

Hahahah! Kul man kan ha!

Ja, då fortsätter jag med mitt härliga gäng! tjejerna i 8c :D Vi är som en stor familj kan man nästan säga. Vi små bråkar väl också ibland men oftast så löser vi det och har nästan alltid kul. Vi har gjort en film som heter ''En vanlig dag på Kläppenvägen'' dock så är inte alla tjejer med men den filmer är vi kända för ;)

Vi har också gjort som en del 2 men den har inte kommit ut än! Så ni får nog vänta ;)

Ja, detta är då vi!

Och hela vår klass (8c) är helt underbar:

 

 


 

Sen som några vet är jag lite små galen i Jedward! Tycker dom är så himla cooooola! :D För dom är så annorlunda. Liksom hur många kända tvillingbröder finns de i denna värld? + att dom är sååå söta!! :$

Thihihihihihihihihi!

Och sen vill jag också berätta varför jag heter woa.blogg.se. Det är för att moa.blogg.se fanns redan och woa, w blir ju ett M fast upp och ner och då kom jag på denna smarta tanke ;)
Hoppas ni har orkat läsa allt det här!!! ;) Själv skulle jag aldrig orka de... MEN men ;)
Följ mig gärna med BLOGLOVIN!

HEJ SVEJS!!


Liinda!
02 Februari, 2012 - 11:08 / BLOGG: http://lindakristinegreen.blogg.se/

Sjukt bra blogg!:D

Vi måste mer ut på äventyr nu moa!

det var sjukt länge sen sist!:D:D

Ebba
02 Februari, 2012 - 11:08 / BLOGG: http://ebbakvarme.blogg.se/

Jätte fin blogg Moa! :)

Eller ska jag säga Woa! :)

Sara [Fotoblogg]
03 Februari, 2012 - 11:08 / BLOGG: http://saraprestberg.blogg.se/

Jäääääääääätteefint! :DDD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback