» 2019

Nu är det så att jag tänker utvecklas! Vem vill inte det, tänker ni då... Jo jag vet att alla vill och har drivkraften att utvecklas. Dock känner jag att jag är lite smått olycklig för jag har stannat i min utveckling, det blir e slöhet då som gör mig väldigt understimulerande. Ofta tänker jag på slöheten och tomheten som puttrar. När jag är ute och reser eller träffar folk som gör mig glad och så vidare så blir tomheten bortglömd. Så stimulering är bra samtidigt så kommer jag alltid tillbaka till känslan som gör mig fundersam och en gnutta olycklig. 
Under december har jag läst boken Självkänsla nu! Den känns så klyschig SAMTIDIGT så får jag väldigt mycket ut av boken. Så klychigheten får väl gå, livet är väl klyschigt... Säger den mycket visa 21-åringen från Jämtland som tycks veta allt... ;)
IALLAFALL så kom jag till ett kapitel i boken som heter ''Motivering''. DÄR HAR VI DET! Tänkte jag då. Jag behöver förstå vad som driver mig och motiverar mig. Jag är en typisk människa som tror att det finns en enkel lösning på mina problem, i detta fall tomheten/rastlösheten/slöheten. FÖRMODLIGEN inte... men en bra början iallafall!
I kapitlet ''Motivering'' tar författaren upp ett antal frågor som du själv ska svara på för att förstå och bli medveten om din inre motivering. Jag känner att dessa frågor behöver mycket tanke och tid så har inte svarat på någon än men tänkte dela med mig av dom här så du också kan hänga med :D
  • Ge exempel på personer som du anser är motiverade.
  • Hur känns det när du är motiverad?
  • Hur känns det när du inte är motiverad?
  • Finns det människor som du blir motiverad av?
  • Vad tror du skulle hända om du utvecklade din inre motivation?
  • Finns det någonting negativt med att utveckla din inre motivation?
  • Vad händer med dig när du träffar någon som är motiverad?
  • Vid vilka tillfällen har du varit mest motiverad i ditt arbete?
  • Vid vilka tillfällen har du varit mest motiverad i dina relationer?
  • Vid vilka tillfällen har du varit som mer motiverad?
  • Vad motiverar dig idag när det gäller ditt arbete?
  • Vad motiverar dig idag när det gäller dina personliga relationer?
  • Finns det någon du skulle kunna ta hjälp eller råd av för att utveckla din inre motivation?
  • Vad skulle du själv kunna göra för att utveckla din inre motivation?
Min tanke är att jag ska bli bättre på att hitta det jag behöver för att bli motiverad! Eventuellt lära mig att bli motiverad. 
Bestämde mig iallafall för att ge detta en chans och tänka till!
Hade gött så länge! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback