» Hylla dina lockar

Bilder tagna från google.
 
Detta inlägg är för alla er med naturligt lockigt eller vågigt hår. 
Bär era lockar med stolthet! 
Jag känner och ser många tjejer och killar som plattar sitt hår. Jag tycker att man borde sluta med det! Om man har lockigt hår naturligt (eller rakt) så ska man bära det med stolthet, för det är en del av dig! Ta hand om dina lockar istället, ha i bra hårprodukter för lockar. Ett bra schampoo kanske? Fråga frisören. Det finns tusen olika sätt att göra för att få fram det vackra i de så varför ta bort det? 
Jag har själv lockigt/vågigt hår. Jag plattade och gjorde allt för att få bort något som liknade en lock för ungefär 4 år sedan. Tillslut slutade jag med det. Det var både ovant och jag tyckte jag såg ut som en tant på 80 år. MEN jag är inte en tant på 80 år och det finns tanter som har platt också så varför envisas med att säga att jag var någon annan än en snygg 15 årig tjej. När jag väl accepterade det hela så vart det både skönare att slippa bry sig om det regnar eller hela tiden ha med sig plattången och jag fick mer självkänsla när jag sa till mig själv: fuck de som tycker det är fult! JAG tycker lockarna ser awesome ut på mitt huvud! haha...
 
 
 
Nu menar jag INTE att jag tycker platt hår är fult, jag menar att man borde acceptera hur man ser ut istället för att se ut som alla andra bara för man är osäker på vad de kommer att tycka. Jag kan själv tycka det är kul att platta det nån gång ibland bara för att det är en rolig sak, inte för att man känner sig ful i sitt naturliga hår. 
 
Utmana dig själv och platta inte håret på en månad. Pröva olika produkter och se vad som funkar!
 


~
06 Juni, 2014 - 21:27

Du är jättevacker


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback