» Tips: Smink borstar

Det senaste halvåret har jag haft lite problem med oljig hud vid T-zonen (panna, näsa, haka) och har aldrig haft problem med det förut så började fundera på om jag hade börjat göra något som jag inte gjorde förut när de gäller ansiktet. Så tänkte jag på mina makeup borstar och kom på att jag har aldrig har rengjort dom... Så tänkte visa hur man kan rengöra dom :)
 
1. Skölj borstarna i ljummet vatten. 
2. Ta en klick diskmedel eller schampoo i handflatan och ta borsten och ''knugga'' borsten i cirkel formade rörelser. Byt diskmedel och fortsätt knugga tills skummet är rent.
3. Skölj ur borsten så allt diskmedel är borta. 
4. Lägg borsten lite vinklat nedåt på en handuk eller papper så allt vatten rinner ut borsten. Ställ den inte så vattnet kan rinna ner i borsten då limmet kan släppa och stråna ramlar av. 
 
Tvätta borstarna minst 1 gång i veckan om du sminkar dig varje dag. Concealer, bb-cream eller ''blöt'' foundation borstar bör man rengöra oftare. Bakterier och gammalt smink kan göra att man får en oljig hy och få fler finnar. Så får hoppas att de blir någon skillnad för mig :)
harebäst



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback