» Isig ridning

 
 
 
Runa fick sig en ny ryttare!
  
 
Jag och mammas pojkvän fick oss 4 st easyboots var till hästarna i julklapp! Ser lite konstigt ut med sjukt bra att ha istället för vanliga skor.
  
 
 
 
 
 
 
 
Fina Kvanne.
 Tror Markus tyckte westerntyglarna var lite jobbiga...
 
 
 
Jätte söt bild Jessie tog :)

Idag hade vi typ som en riddag. Jag skulle rida över till stallet mamma har sina hästar (jag har Runa hos pappa) så skulle vi rida tillsammans. Jessie och hennes kompisar Ida och Markus hängde på också. Var jätte kul ;) Markus hade inte ridit sen han var tio och Ida hade inte heller ridit på ett tag men båda var verkligen jätte duktiga + att Runa fick sig lite motion, magen börjar försvinna nu ;)
Sen runt halv 4 red jag hem. Ville skynda mig hem innan det vart kolsvart inne skogen men det ville inte Runa... När vi kom till en bäck som vi red över bara några timmar innan så vägrade hon att gå över. Jag smackade och sporrade men näeh! Vart så j*vla arg men fick inte över henne. Hon var så djävulskt envis och ville väl försöka visa att hon har mer tålamod och att det var hon som var ledaren men fan heller! Så efter 1 timmas sporrning och arg Moa fick mamma komma och hjälpa, haha. Var så arg så jag satt och grät! Så efter ännu 1 timmas envis Moa, mamma och Runa så fick vi äntligen över henne. Både jag och mamma var blöt upp till knäna efter att ha vadat bland isvaken... Runa var envis men jag var envisare, hehe...
harebäst
 
 
 
 
 
 
 


Klara
29 December, 2013 - 21:06 / BLOGG: http://ordspya.webblogg.se

ååh,du är så duktig på att ta sånna "spontana" bilder eller vad man ska säga!

Svar: åå tack!
Moa Kjellström

Tea Dahlström ❄
30 December, 2013 - 21:06 / BLOGG: http://teadahlstrom.blogg.se

helt rätt moa, sjukt bra att du stod på dig :) hon gjorde bara så för att testa dig, men du vann och det kommer hon att komma ihåg! :D ❤

Emma Eriksson
30 December, 2013 - 21:06 / BLOGG: http://daydream.webblogg.se

grymt jobbat moa!

Alexandra Almgren
30 December, 2013 - 21:06 / BLOGG: http://lillebrorochjag.blogg.se

Förlåt, men att sporra en häst över något den kanske inte känner sig stabil och säker vid är inte riktigt vad jag skulle kalla 'bra jobbat' .
Okey, hon hade gått över där några timmar tidigare, men om det nu var mörkare och så så vet jag inte många hästar som glatt skulle plaska över, eftersom hästar inte kan avgöra hur djupt vattnet är, därför går inte många hästar frivilligt i vattenpölar.

Sen visst, till viss del så testade hon dig, men det är då du ska ge henne tiden att få känna sig säker på att du vet vad du håller på med, inte straffa henne genom att sporra henne. Sen vet jag ju inte vad för sporrar du använde, men inte direkt trevligt mot din häst.


Jättefin häst annars måste jag säga!

Svar: Alltså det här med att disktutera hästar med annat folk jag inte känner tycker jag är väldigt svårt då man har så många olika uppfattningar om vad som är rätt och fel. Det många tycker är snällt och bra för sin häst kanske jag tycker är helt fel medans det jag gör (tex detta med sporrningen) tycker du är helt fel. Så tänker inte försvara mig genom att säga vad jag tyckte jag gjorde rätt.
Tack annars :)
Moa Kjellström

Alexandra Almgren
30 December, 2013 - 21:06 / BLOGG: http://lillebrorochjag.blogg.se

det var mest att det verkade som om du satt och sparka med sporrarna hela tiden eftersom du skrev att du blev 'så jävla arg' och sporrade, sen behöver det ju inte betyda att du satt och sparkade :)

Alexandra Almgren
30 December, 2013 - 21:06 / BLOGG: http://lillebrorochjag.blogg.se

Jag misstolkade nog helt enkelt bara :)

Angelica
30 December, 2013 - 21:06 / BLOGG: http://angelchanelle.blogg.se

Åh, ser såå mysigt ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback